Ny medarbejder

Nye medarbejder på Hedelyskolen

Til nyansatte på skolen, tilknyttes mentor/en kollega fra samme afdeling. Derved kan vi styrke opstarten og støtte med svar på diverse praktiske forhold i hverdagen. Alle nye medarbejdere har ligeledes møde med ledelse, TR og AMR efter omkring en måneds ansættelse og efter 6 måneders ansættelse. Medarbejder kan selvfølgelig altid aftale møde med TR, AMR og ledelse efter behov.

Skolen har udarbejdet beskrivelser af de forskellige opgaver og funktioner et dokument samt en ”Grønspættebogen” vedr. oversigter og grundlæggende funktioner og rammer på skolen. Disse dokumenter ligger i Aula, hvor man finder disse oplysninger primært vedr. undervisningsdelen. Disse hæfter/dokumenter indeholder en mængde praktiske oplysninger, som vi har erfaret, er nyttige at have, når du arbejder på skolen.

Selvom du har fået denne lille håndsrækning, vil der naturligvis opstå situationer, hvor du kan føle dig rådvild eller usikker. I sådanne situationer er du mere end velkommen til at rådføre dig hos dine hjælpsomme kolleger eller på skolens kontor.

Forventninger

Hedelyskolen har engagerede medarbejdere og ledere på alle niveauer, som målrettet skaber de rette aktiviteter og rammer for børnenes læring. Pædagogikken i hverdagen tager afsæt i den anerkendende pædagogik. Der er fokus på både de faglige, sociale og kreative kompetencer, hvor hverdagen er præget af en gensidig respekt mellem alle på skolen.

Gensidige forventninger

Hedelyskolen og Skolebestyrelsen vil sende klare signaler om, hvilke forventninger vi har til medarbejdere på Hedelyskolen.

Forventninger til medarbejdere:

• At medarbejderne skaber glæde og begejstring.
  • At medarbejderne er kompetente, engagerede og velforberedte.
  • At medarbejderne er nysgerrige på at faglig udvikling indenfor eget felt.
  • At medarbejderne er loyale og samarbejdsvillige.
  • At medarbejderne er med til at skabe gode og trygge relationer og arbejdsvaner.
  • At medarbejderne løser konflikter på en konsekvent, ligeværdig og anerkendende måde i samarbejde med relevante fagpersoner.
  • At medarbejderne er gode rollemodeller.