Om skolen og dens historie

Hedelyskolen er en folkeskole med omkring 730 elever, hvoraf de ca. 55 er tilknyttet Hedelyklasserne (specialklasserække) for elever med generelle indlæringsproblemer. Vi har også en modtageklasse for mellemtrinnet. Der er omkring 60 lærere på skolen og 15 medarbejdere i skolens SFO.
Hedelyskolen har gennem de sidste år gennemgået en større ombygning og renovering, sammenlægning med en naboskole samt nyt ledelsesteam. Trods dette er der en rigtig god stemning og lyst til arbejdet på skolen.

På Hedelyskolen sidestilles elevernes faglige udvikling med fællesskab og livsduelighed. Som lærer er man derfor optaget af at skabe og udvikle gode relationer til og mellem eleverne. Eleverne udvikles gennem forskellige fællesskaber, og det er de voksne på skolen, der skaber rammerne for det.

Historien:

Hedelyskolens historie.pdf

Shape Created with Sketch.